top of page

STORE CHECK – GER DIG FULL KOLL PÅ DINA BUTIKER

Metoden som ger en tydlig och objektiv bild av hur era butiker upplevs av kunden.

Vill du veta hur din butik upplevs av dina kunder? En store check ger dig insikter om hur väl butikens skyltning, exponering och rutiner fungerar i praktiken. Vi ser butiken genom kundens ögon och hjälper dig att säkerställa att varje detalj bidrar till en smidig och attraktiv kundupplevelse.

Vad är en store check?

En store check är ett sätt att säkerställa att din butik lever upp till både kundernas förväntningar och era egna standarder. Vi besöker butiken och granskar allt från hyllplaceringar och produktpresentation till skyltning och renlighet. Det handlar om att säkerställa att butiken är tydlig, välkomnande och effektiv – varje dag. Då en store check är en öppen genomgång av butiken, där till exempel fotografering kan vara ett vanligt förekommande moment, ska den inte förväxlas eller kombineras med mystery shopping som är något som görs anonymt och diskret.

Hobbybutik

Varför behövs en store check?

Butiksmiljön och kundupplevelsen är avgörande för din framgång. Genom att regelbundet utvärdera butiken får du en tydlig bild av hur verksamheten fungerar i praktiken och vad som kan förbättras. Det hjälper dig att:

 

  • Förbättra kundupplevelsen: Genom att säkerställa att till exempel varuexponering, skyltning, renlighet och kampanjer fungerar som det ska.

  • Öka försäljningen: En välplanerad och ordnad butiksmiljö leder till nöjdare kunder och bättre resultat.

  • Skapa tydlighet: Håll koll på att riktlinjer och koncept efterlevs i alla delar av verksamheten.
     

Så går en store check till
 

Förberedelse: Vi går igenom era målsättningar och skapar en plan för vad vi ska titta på under besöket.

Genomförande: En observatör besöker butiken och gör en noggrann granskning av utvalda områden – allt från layout och exponering till kampanjer och erbjudanden.

Analys och rapport: Efter besöket får du en tydlig rapport som beskriver våra observationer och innehåller rekommendationer för förbättringar.
 

Det här får du ut

  • Insikt i kundperspektivet: Se vad kunderna upplever – både det som fungerar och det som kan förbättras.

  • Tydliga förbättringsförslag: Rapporten är konkret och användbar, så att du enkelt kan sätta förbättringarna i verket.

  • Stöd i att skapa en bättre butik: Våra insikter hjälper dig att göra förändringar som märks för både personal och kunder.

Lotta Eriksson VD Mystery Shopping företaget Custitude
"När vi pratar om riktigt bra kundmöten - då menar vi de som skapar en riktigt bra magkänsla. Oftast är det inte de stora fyrverkerierna som krävs, utan det där som man klarar av och vill göra för varje kund, som gör att kunden gärna kommer tillbaka."
Lotta Eriksson, VD Custitude

Vill du tjäna extra pengar när du shoppar?

Som mystery shopper skickas du ut för att agera som en vanlig kund för att utvärdera ett företags service och kundbemötande. Custitude letar ständigt efter nya proffsiga personer för uppdrag runt om i Sverige för våra kunder. 

bottom of page