top of page

KUNDBEMÖTANDE: INSIKTER & TIPS
Här finner du alla våra blogginlägg där vi delar kunskap, insights, tips och spaningar som vi ser. Allt som handlar om att skapa fantastiska kundmöten. Prenumerera även på vårt nyhetsbrev Customer Insights så riskerar du inte att missa något som vi lägger upp.
Sök


Personlig service – en dyr lyx eller en bortglömd vinstmaskin?
De flesta lågpriskedjor har medvetet valt att avstå från personlig service och nästan uteslutande förlitat sig på mekanisk försäljning för a
20 mars4 min läsning


Bli bäst på kundbemötande 2025 – Skapa nya vanor!
Det handlar inte om att ta jättekliv framåt. I stället ligger nyckeln i de små, konsekventa förbättringarna. Genom att bli lite bättre varje
9 jan.3 min läsning


Mystery Shopper: Så fungerar jobbet och så kommer du i gång
Har du någonsin funderat på hur bra kundupplevelser uppstår, eller på vad som faktiskt påverkar kvaliteten i kundservice? Som mystery...
4 nov. 20243 min läsning


Merförsäljning ger nöjdare kunder
Merförsäljning är något som kan öka både försäljning och kundnöjdhet om den används rätt.
18 okt. 20243 min läsning


Sälj hållbarhet: Strategier för ett grönare kundmöte i butik
2024 års Kundmötesbarometer visar tydligt hur viktigt det är att integrera hållbarhet i kundmötet. Läs om strategier för att lyckas med det.
19 aug. 20243 min läsning


Kundbemötandets betydelse för köp
Även om konverteringen har minskat trots ett förbättrat kundmöte så ser vi andra viktiga parametrar som förbättras.
23 maj 20244 min läsning


Flügger Färg skräddarsyr sin service - Varje kund ses som unik
Flügger får utmärkelsen Fantastiska Kundmöten 2024 av Custitude. Läs om hur de arbetar för att skapa kundmöten i toppklass.
19 mars 20242 min läsning


Rituals sätter kunden i fokus med omsorgsförsäljning
Rituals toppar listan som bäst på kundmötet i årets Kundmötesbarometer. Därmed är de ett av tre företag som erhåller utmärkelsen...
12 mars 20243 min läsning


Kundmötet i butik: En kraftfull konkurrensfördel i vår digitala tidsålder
Tekniska lösningar och digital effektivisering har länge imponerat på kunder och positionerat företag som moderna och flexibla inför våra...
30 jan. 20242 min läsning


Bra kundbemötande - Konsten att skapa positiva känslor
Målet med kundmötet är att skapa en bra känsla hos kunden. Här är tre känslor, du vill ge kunden, som gör ditt möte minnesvärt.
3 okt. 20233 min läsning


Teknikens effekt på kundmötet - Konvertering och Kundnöjdhet
Läs om hur digitaliseringen har kommit att förändra kundmötet och har gett nya förutsättningar för att skapa fantastiska kundupplevelse.
5 sep. 20232 min läsning


8 vanor som skapar minnesvärda kundupplevelser
Läs om 8 vanor som kommer att ta ditt kundbemötande till en ny nivå och skapa minnesvärda kundupplevelser
14 aug. 20232 min läsning


Öka kundnöjdheten med mystery shopping: Såhär fungerar det!
Att förstå och möta kundernas behov är en nyckelfaktor för framgång inom alla affärsverksamheter. Ett effektivt sätt att få värdefulla...
2 aug. 20232 min läsning


Mystery shopping - så når ni resultat!
Fem effektiva sätt att arbeta med mystery shopping för att göra den till motorn i er kundmötesutveckling och skapa ett bemötande i toppklass
26 juni 20233 min läsning


Framgångsrecepten bakom Årets butikssäljare 2022 & 2023
Framgångsreceptet bakom Årets butikssäljare. Vad krävs för att skapa kundmöten som gör att man går från säljare till stjärnsäljare?
5 juni 20233 min läsning


Så skapar du en kultur med kundfokus
Att ha kundfokus innebär att tänka på kunderna i allt man gör från produktutveckling och marknadsföring till kundservice och support.
6 apr. 20233 min läsning

Fem steg till ett kundbemötande i världsklass!
Så skapar du ett kundbemötande i världsklass - ett möte som är personligt, relevant och minnesvärt.
28 mars 20234 min läsning


Elon är bäst på kundmötet
Elon är bäst på Kundmötet i Kundmötesbarometern 2023 och får därmed utmärkelsen Fantastiska kundmöten
26 jan. 20231 min läsning

Välkomna på webinarie den 23 november
Den 23 november arrangerar vi på Custitude ett webinarie med fokus på att skapa kundfokus genom hela sin organisation. Ni kommer att få...
1 nov. 20221 min läsning


Custitude är stolt sponsor av Årets butikssäljare på Retail Awards 2022
Den 6 oktober går Retail Awards 2022 av stapeln och vår VD Lotta Eriksson sitter med i juryn när Årets butikssäljare ska koras....
23 aug. 20221 min läsning
bottom of page